Novinky

Projektový den: Rozebrání a sestavení počítače

2024 31. 5.

V pátek 31. května se na Střední průmyslové škole Emila Kolbena, p. o. konal projektový den, během kterého měli žáci třídy C2 příležitost uplatnit své teoretické znalosti v praxi. Žáci byli rozděleni do deseti týmů, přičemž každý tým měl za úkol připravit instalační médium operačního systému Linux Ubuntu, nainstalovat tento operační systém na připravený počítač, následně počítač kompletně rozebrat a znovu sestavit a nakonec vytvořit prezentaci o jednotlivých dílech počítače.

Maturitní zkoušky C4

2024 30. 5.

Ve dnech 27. až 30. května 2024 proběhly na Střední průmyslové škole Emila Kolbena Rakovník, příspěvková organizace, ústní maturitní zkoušky ročníku C4, oboru Informační technologie. Žáci tohoto ročníku dosáhli výjimečně dobrých výsledků, které svědčí o vysoké úrovni jejich znalostí a dovedností nejen v oblasti informačních technologií, ale i v obecně vzdělávacích předmětech.

Český jazyk je základním stavebním kamenem naší kultury a komunikace, a proto nás těší, že se naši maturanti meziročně zlepšili v úrovni svých znalostí tohoto předmětu. Anglický jazyk je nezbytným nástrojem pro úspěšnou kariéru v IT a naši studenti opět prokázali, že jsou na mezinárodní úrovni. Výsledky naprosté většiny IT žáků potvrdily jejich schopnost komunikovat a pracovat v anglicky mluvícím prostředí. Vynikající výsledky v této oblasti otevírají našim absolventům dveře k široké škále mezinárodních příležitostí.

Největší důraz je samozřejmě kladen na odborné předměty, které tvoří základ vzdělání našich studentů. Maturanti ročníku C4 prokázali hluboké znalosti a praktické dovednosti v klíčových oblastech informačních technologií. V předmětech jako počítačové sítě, programování, databázové systémy a operační systémy dosáhli meziročně výrazně lepších výsledků, což svědčí o jejich připravenosti na profesionální kariéru v IT oboru.

Dosažené výsledky jsou zásluhou především samotných studentů, ale jsou také důkazem kvalitní práce našich učitelů a podpory ze strany rodičů. Děkujeme proto všem, kteří se podíleli na úspěchu našich maturantů, a věříme, že tato zkušenost je jen začátkem jejich úspěšné cesty.


Ústní maturitní zkoušky

2024 14. 5.

Zahájení ústních maturit bude probíhat pro třídy v následující čas v místnosti:

 

Třída Datum a čas Místnost
E4 20.5.2024 v 7:30 204
S4 23.5.2024 v 7:30 204
C4 27.5.2024 v 7:30 204

 

Zahájení ústních maturit se účastní všichni žáci, kteří konají maturitní zkoušku (i když jí podle plánu nekonají daný den).

Možná výjimka je pouze v případě opravných zkoušek po dohodě se zástupcem ředitele Ing. Redlem.

Itálie 24

2024 13. 5.

Italie 24, 7denní poznávací zájezd pro naše studenty oboru Cestovní ruch a stravovací služby. Z hlediska dynamiky cestovního ruchu se jednalo o putovní zájezd. Vesuv, Pompeje, Řím, Pisa, Siena, Florencie. Všichni vydrželi, bylo to velké množství zážitků a dobrodružství. Doufám, že to každého obohatilo a každý užíval po svém.

Chci poděkovat všem žákům Integrované střední školy, fantastická skupina, která měla možnost navštívit krásná místa a také se naučit mnoho ze svého oboru.

Velké obrovské díky kolegům za pomoc. Ing. Věra Robová, Mgr. Miroslava Růžičková, Ing. Marzena Rojíková, Bc. Natalia Zdobinska.

(Mgr. Gabriela Vyskočilová)

UŠI WebKemp 2.0

2024 30. 4.

V období od 28. dubna do 30. dubna se konal inspirativní a produktivní webový kemp, pořádaný Unii škol inovativních (UŠI), který přinesl nejen nové poznatky, ale také vytvořil prostor pro vytváření nových webových stránek pro UŠI. Tento kemp se konal pod taktovkou VOŠ a SPŠ Jičín, ve spolupráci se zástupci Smíchovské SPŠaG, Gymnázia Jana Keplera, GJJ Litoměřice a naší SPŠEK Rakovník, kteří sdíleli své znalosti a dovednosti a společně pracovali na vytvoření moderního a funkčního řešení pro nový webUŠI.

První den: Příprava a plánování

První den začal příjezdem účastníků do Domova mládeže v Jičíně, kde bylo zajištěno jejich ubytování. Večer probíhala diskuze o dalším vývoji webové stránky společně se zástupcem PR týmu UŠI. Tato diskuse poté, co nám bylo oznámena nutnost zrušit 80% již vytvořených stránek, pozitivně nabídla příležitost k vzájemnému sdílení nápadů a stanovení směru dalšího vývoje.

Druhý den: Praktická práce a exkurze

Druhý den začal brzkou snídaní, po níž následovalo uvítání ředitelkou školy ve školní budově. Poté se účastníci ponořili do praktické práce na tvorbě webové stránky. Během oběda měli studenti možnost relaxovat a následně se účastnit dobrovolné exkurze do centra města Jičín. Po návratu se opět vrátili k práci na webovém projektu, přičemž v průběhu odpoledne měli možnost nahlédnout do FABLAB dílny a inspirovat se moderními technologiemi na VOŠ a SPŠ Jičín.

Třetí den: Dokončení a zhodnocení

Poslední den kempu byl věnován dalšímu pokračování v práci na webové stránce a naplánování daších akcí. Po ranní snídani se účastníci opět sešli ve školní budově a pokračovali v práci na svých projektech. Po obědě následovalo závěrečné zhodnocení, při kterém účastníci prezentovali své výstupy a sdíleli své zkušenosti z kempu.

Exkurze ČEZ Ledvice

2024 30. 4.

Dvě třídy naší školy – U2 a E2 absolvovaly exkurzi do tepelné elektrárny ČEZ Ledvice v Ústeckém kraji.  

Původní záměr byla vodní elektrárna Štěchovice, avšak po onemocnění pana průvodce jsme narychlo měnili program a musíme zaměstnancům Infocentra v Ledvicích poděkovat za ochotu nám udělat náhradní program. Prohlédli jsme si areál s transformátory a dopravníky, částečně i kotel hlavního bloku a nejlepším zážitkem byla vyhlídková terasa na střeše ve výšce 140 metrů s výhledy do dolů a zrekultivované krajiny. Zajímavá byla také prohlídka čističky odpadních vod s malou vodní turbínou pro výrobu elektřiny a chov ryb v nádržích vyčištěné vody.

Erasmus+ FEEL setkání

2024 30. 4.

Ve dnech 22. - 26. dubna 2024 se na Střední průmyslové škole Emila Kolbena Rakovník uskutečnilo mezinárodní setkání v rámci projektu Erasmus+ FEEL (Fostering RefugEEs Inclusion). https://feel-project.eu/ Hlavním tématem byla integrace příchozích nejen z Ukrajiny do společnosti.

Proběhly celkem čtyři workshopy na témata:

  1. „Jak zvýšit zapojení rodičů a místní komunity”,
  2. „Jazyková bariéra, používání IT nástrojů a dalších jazyků”,
  3. „Psychologické aspekty: potíže s integrací a socializací” a
  4. „Jak zvýšit zapojení ukrajinských studentů a peer vzdělávání”.

Komunikačním jazykem setkání byla angličtina, neboť se zapojili účastníci z řecké školy v Katerini a pracovníci charitativní organizace pro pomoc uprchlíkům AMECE z italského Turína. Hlavním koordinátorem projektu je nezisková agentura The European Centre for Economic and Policy Analysis and Affairs (ECEPAA) z Bruselu, která byla zastoupena čtyřmi účastníky. Intenzivní práce všech zúčastněných, včetně žáků a učitelů naší školy, přinesla mnoho poznatků a podnětů, které povedou k vytvoření příručky příkladů dobré praxe a metodického nástroje určeného k využití v každodenním fungování školy a dalších institucí při integraci nově příchozích.