Lyceum

Kód oboru vzdělání: 78-42-M/08 

Rámcový vzdělávací program: Informace k pilotnímu oboru viz stránky MŠMT k tématu Všeobecné lyceum

Od dalšího školního roku připravujeme ke studiu zcela nový obor – Všeobecné lyceum. Jde o čtyřletý maturitní obor, který propojuje kvalitní všeobecné vzdělání s možností odborného zaměření podle zájmů žáků.

V prvních dvou ročnících se žáci zaměřují na všeobecně vzdělávací předměty, které jim poskytují pevné základy pro další studium i osobní rozvoj. Od třetího ročníku si žáci volí oborovou specializaci, které se věnují přibližně z poloviny svého studijního času.

Nabízené specializace

  • Mediální studia – zaměření na tvorbu a analýzu mediálního obsahu, práci s digitálními nástroji, komunikaci a prezentaci.

  • Cestovní ruch – zaměření na problematiku cestovního ruchu a hotelnictví, wellness služby, marketing a managment.

Všeobecné lyceum tak nabízí moderní a flexibilní vzdělávací cestu, která žákům pomůže objevit jejich silné stránky a připraví je na další studium i praxi v široké škále oborů.

Profil absolventa

Absolvent je připraven primárně ke studiu v terciárním sektoru vzdělávání, a to jak na vysokých školách, tak na vyšších odborných školách. Díky získaným kompetencím a širokému základu je absolvent plně připraven i na různé formy dalšího neformálního vzdělávání a adaptaci na budoucím pracovišti. Absolvent získá dobrý základ kompetencí jak pro celoživotní učení, tak uplatnitelných na trhu práce.

Oborová specializace: Mediální studia

Absolvent se specializací Mediální studia získá praktické i teoretické znalosti v oblasti komunikace, tvorby obsahu, marketingu a analýzy médií. Je připraven uplatnit se v oblasti PR, žurnalistiky, digitálního marketingu a produkce audiovizuálního obsahu. Díky své všestrannosti a přehledu o fungování médií dokáže pracovat například jako asistent v marketingových a reklamních agenturách, redakční asistent, nebo se podílet na tvorbě obsahu pro sociální média.

Oborová specializace: Cestovní ruch

Absolvent se specializací Cestovní ruch se orientuje v problematice cestovního ruchu a hotelnictví, zná principy wellness služeb a získal přehled v regionální geografii i kulturním dědictví. Umí prakticky využít marketing, manažerské dovednosti a digitální nástroje pro efektivní komunikaci a propagaci v oblasti turismu. Absolvent je připraven pro navazující studium na vysoké škole v tomto oboru.