Škola hrou: Model motherboardu

20. 06. 2022

Žáci třídy C1 se posledních několik hodin zabývali tvorbou modelu základní desky. V rozdělení na týmy zhruba po čtyřech si měli za úkol vybrat originální materiál, ze kterého model základní desky vytvoří tak, aby byl věrný originálu a zároveň se neopakoval.

Tým Šprt a tři ajťáci ve složení Vojtěch Krůta, Jan Lukeš, Jan Jirkovský a Petr Svoboda zvolili pro model PLA filament a 3D tiskárnu. Vymodelovat jednotlivé součásti základní desky ve 3D prostředí, následně je vytisknout na 3D tiskárně a poslepovat jistě nebylo snadné. 

Tým Kartonová destička ve složení Zbyněk Hudček, Dominik Fidler, Tobiáš Pergl a Lukáš Vicjan předvedli zdařilý model z kartonu. Model se vyznačoval mj. i pohyblivými zarážkami u paměťových bank.

Tým To nemá bejt v Blenderu? ve složení Tobiáš Pořt, Štefan Rais, Ondřej Šifner, Daniel Varyš a Matěj Neumann realizovali model základní desky ze dřeva. Výsledný model, u kterého byl perfektně vyveden například zaklapovací slot na procesory, nezapomněli ani opatřit stylovými barvami.

Tým Garand ve složení Erik Ledvinka, Michal Macek, Jakub Majer a Kateřina Rybáčková se rozhodli pro tvoření z polystyrenu. Především v realizaci požadovaných detailů záhy zjistili, že polystyren není zrovna nejjednodušší materiál, ale týmovou prací nakonec vše zvládli na výbornou.

Tým Hliník se odstěhoval do Humpolce ve složení Milan Kounek, Daniel Megerle a Jakub Moravec modelovali základní desku z Al plechu. Při samotné tvorbě modelu se museli ještě naučit základním pracem s plechy - řezání, ohýbání, práce s důlčíkem, aj. Model se jim opravdu zdařil!

Tým Večerka ve složení Petr Adamec, Tobiáš Bouška a Matyáš Sáček šel vysloveně cestou originality, když zvolil materiál nudle z čínské polévky. Jak krátce po prvních pokusech zjistili, nebylo vůbec jednoduché materiál jakkoliv spojovat a o detailech ani nemluvím.

Kvůli zdravotním problémům byl nucen Petr Fridrich, původně člen týmu Večerka, realizovat model samostatně, což mu vůbec neubralo na výkonu. Výsledný model vypadá možná ještě lépe než výtvor celého původního týmu, a za to mu náleží slova chvály.

Děkuji žákům, kteří se aktivně zapojili do tohoto způsobu výuky a gratuluji všem!

Václav Němec